Увійти  /  Реєстрація
Меню

СКУД - система контролю та управління доступом.

29.09.2015

СКУД - система контролю та управління доступом.

Системи контролю й керування доступом.  

В останні роки одним з найбільш ефективних підходів до вирішення завдання комплексної безпеки об'єктів різних форм власності є використання систем контролю й керування доступом (далі СКУД).
Правильне використання СКУД дозволяє закрити несанкціонований доступ на територію, в будівлю, окремі поверхи і приміщення. У той же час вони не створюють перешкод для проходу персоналу та відвідувачів в дозволені для них зони.
Слід пам'ятати, що СКУД не усуває необхідність контролю з боку людини, але значно підвищує ефективність роботи служби безпеки, особливо за наявності численних зон ризику.
СКУД звільняє охоронців від рутинної роботи з ідентифікації, надаючи їм додатковий час з виконання основних функцій: охороні об'єкта та захист співробітників та відвідувачів від злочинних діянь.
Оптимальне співвідношення людських і технічних ресурсів на об'єктах, обладнаних СКУД, вибирається у відповідності з поставленими завданнями і допустимим рівнем можливих загроз.
Системи контролю й керування доступом дозволяють здійснювати:
• обмеження доступу співробітників і відвідувачів об'єкта в охоронювані приміщення;
• часовий контроль переміщень співробітників і відвідувачів по об'єкту;
• контроль дій охорони під час чергування;
• табельний облік робочого часу кожного співробітника;
• фіксацію часу приходу і виходу відвідувачів;
• тимчасовий і персональний контроль відкриття внутрішніх приміщень (коли і ким відкриті);
• спільну роботу з системами охоронно-пожежної сигналізації та відеоконтролю (при спрацьовуванні сповіщувачів блокуються або навпаки, наприклад, при пожежі, розблоковуються двері охоронюваного приміщення або вмикається відеокамера);
• реєстрацію і видачу інформації про спроби несанкціонованого проникнення в приміщення, що охороняється. 


Система контролю і управління доступом для офісів
Сучасний рівень розвитку високих технологій і нові можливості, що відкриваються застосуванням мікроелектроніки в сфері безпеки, породили справжній бум систем контролю доступу на Заході і призвели до їх поширення. Система контролю і управління доступом (далі СКУД) для офісу, практично непомітні в роботі, не роблять помилок, чітко фіксують все, що відбувається і не задають зайвих питань, володіють якостями ідеального охоронця. Вони допомагають забезпечувати не тільки збереження матеріальних цінностей та інформації, але і безпеку персоналу та відвідувачів. Тримаючи двері постійно закритими, вони не заважають при цьому повсякденній діяльності співробітників.
Розглянемо основні особливості роботи СКУД для офісу.
Ефективне управління персоналом. Система контролю доступу відстежує всі переміщення співробітників по офісу і дозволяє не тільки враховувати відпрацьований кожним співробітником час, але і виявляти всі порушення трудової дисципліни. Програмне забезпечення дозволяє отримувати звіти про запізнення, про час виходу та закінчення робочого часу, як щодня, так і за будь-який відрізок часу. Підвищення ефективності праці та запобігання розкрадань забезпечують високий економічний ефект від використання системи контролю доступу.
Престиж. Уявлення про бізнес у відвідувача складається ще при підході до парадних дверей офісу. Гарно обладнаний вхід добре діє психологічно на людей з сумнівними намірами, наприклад, здатний відлякати більшу частину так званих «комерційних агентів», зате потенційним партнерам скаже про солідність організації краще всяких слів.
Залежно від потреб компанії пропонуються різні типові рішення. Тому при виборі системи контролю доступу, насамперед, важливо визначити коло завдань, які необхідно вирішити.
Контроль доступу при вході в офіс. Офісні домофонні системи, на відміну від широко розповсюджених переговорних пристроїв, служать не тільки для пропуску відвідувачів після сеансу переговорного зв'язку, а й забезпечує прохід співробітників в офіс по пластикових картах. Якщо необхідно тримати вхідні двері офісу постійно закритими, то установка домофона на вході в офіс значно спростить процедуру проходу відвідувачів і співробітників. Якщо ж специфіка бізнесу така, що вхід в офіс повинен бути постійно відкритий, а велику кількість відвідувачів ускладнює контроль за ними, то доцільно встановити домофон на двері, що ведуть у внутрішні службові приміщення, і на службовий вхід.
Простота і зручність. Важливою відмінною рисою домофонної системи є використання в якості ключів безконтактних пластикових карток. Сучасна технологія Proximity дозволяє відмикати замок поднесением карти або брелока до блоку виклику домофона на відстань до 10 см, при цьому картки можна не діставати з гаманця або сумки. Підсвічування кнопки і яскравий індикатор дозволяють користуватися домофоном в будь-який час доби. Висока якість зображення досягається за допомогою вбудованої відеокамери з інфрачервоною підсвіткою. Якісний звук з відсутністю спотворень забезпечує впізнаваність голосу відвідувача. Крім того, безконтактні картки позбавляють користувачів від необхідності запам'ятовувати довгі послідовності цифр, зазвичай використовуються в кодових замках.
Функціональність. Спеціально передбачена функція «Охорона» дозволяє переводити домофон в такий режим, при якому відкрити двері і потрапити в приміщення зможе лише певне коло співробітників. Наприклад, якщо доступ співробітників в офіс в неробочий час небажаний, можна призначити одного чи кількох відповідальних, які в кінці робочого дня простим піднесенням карти будуть ставити, а вранці знімати офіс з охорони.
Вандалозахищеність. Блок виклику домофона має металевий корпус з високою стійкістю до спроб руйнування, індикатор захищений небитким склом. Завдяки відсутності механічного контакту між карткою і зчитувачем значно підвищується довговічність системи. Безконтактні картки і брелоки забезпечують високий рівень секретності домофона, що дозволяє максимально застрахуватися від небажаних гостей.
Контроль доступу у внутрішні приміщення. Досить часто, крім входу в офіс, виникає потреба обмежити доступ співробітників і відвідувачів у внутрішні приміщення: кабінети керівництва, бухгалтерію, склад. Це особливо актуально в тому випадку, коли необхідно відокремити приміщення з вільним доступом відвідувачів від службових приміщень. У цій ситуації економічним рішенням для компаній з невеликою кількістю співробітників будуть автономні системи.
Простота використання. Однодверні системи вкрай прості в монтажі та експлуатації і не вимагають підключення до комп'ютера. Фактично вони виконують функції електронного замку з ключами у вигляді пластикових карток. Дозволяючи тримати двері постійно закритими, навіть у робочий час, ці системи не ускладнюють доступ персоналу в ці приміщення, в той час як при оснащенні дверей звичайними замками вони більшу частину часу залишаються відкритими через незручність частого користування ключами.
При обладнанні такими системами декількох приміщень одна і та ж картка може служити ключем до декількох дверей, замінюючи незручну в'язку ключів. У разі втрати картка легко видаляється із загального списку карт за допомогою простої операції, на відміну від механічних замків, де з втратою ключа доведеться цілком міняти замок.
Для офісів з невеликою кількістю приміщень (3-4) і кількістю працівників до 20 осіб оптимальною буде система, що складається з мережі контролерів, керуючих замками і зчитувачами. Контролери підключаються до комп'ютера, який за допомогою спеціального програмного забезпечення здійснює централізоване управління системою і обробку даних. Надійно захистити робочі приміщення від небажаних візитерів дозволяє установка при вході в офіс домофона, який легко інтегрується в систему контролю доступу. Для компаній з численним персоналом досить ефективним рішенням може стати установка турнікета при вході в офіс і організація електронної прохідної. В офісних приміщеннях, як правило, використовуються турнікети-триподи, як найбільш популярний тип турнікетів, обумовлений їх невисокою вартістю, компактністю і елегантним зовнішнім виглядом. Для формування зон проходу можливе використання спеціальних огороджень, виконаних в єдиному стилі з турнікетами.
Програмне забезпечення системи дозволяє вести автоматизований кадровий облік. Вся інформація про співробітників зберігається в електронному вигляді у формі особистих облікових карток.
Можливість оформлення карт доступу (фотографія, ПІБ, посада, логотип) дозволяє використовувати їх не тільки в якості ключів, але і в якості беджей або пропусків.
Система контролю і управління доступом для підприємств
Установка системи контролю та управління доступом (далі СКУД) на підприємстві дає наступні переваги:
• підвищення трудової і технологічної дисципліни;
• раціональне витрачання фонду заробітної плати (тільки за реально відпрацьований час);
• скорочення трудовитрат на ведення табельного обліку, кадрового обліку та видачу перепусток;
• скорочення кількості розкрадань.

Варіанти організації СКУД підприємств. 
Як показує практика експлуатації, середній термін окупності системи контролю доступу становить приблизно від 2 до 4 місяців.
Крім прямого економічного ефекту, система контролю доступу забезпечує відповідність підприємства сучасним корпоративним стандартам, збільшуючи інвестиційну привабливість підприємства і його конкурентоспроможність в умовах ринкової економіки.
Система контролю доступу на підприємстві - це сукупність технічних і організаційних засобів, за допомогою яких вирішуються завдання управління пропуском людей в приміщення і зони, а також завдання обліку і контролю.
Прохідна, входи в цеху, адміністративні будівлі і приміщення оснащуються пристроями, що перегороджують (замками, турнікетами, шлагбаумами) і зчитувачами карт доступу. Всі ці пристрої підключаються до контролерів системи - її інтелектуальної частини, які об'єднуються в мережу і підключаються до комп'ютера, з його допомогою здійснюється управління і контроль їх стану.
Для ідентифікації людей в системі служать безконтактні пластикові карти з індивідуальним кодом. Кожній карті поставлена ​​у відповідність інформація про власника карти і рівні доступу. Співробітники проходять на територію, в цеха та інші приміщення, використовуючи ці карти як пропуски або ключі.
При піднесенні картки до зчитувача, встановленому в точці проходу, система порівнює інформацію, що зберігається в контролері, з кодом на карті і визначає, чи дозволений доступ власникові картки. Якщо доступ дозволений, система автоматично розблокує турнікет або замок для здійснення проходу.
Система запам'ятовує всі проходи персоналу, і ця інформація використовується для організації обліку робочого часу та контролю дисципліни.
В залежності від потреб конкретного підприємства і кількості працюючих можливі різні типові рішення.
Забезпечуючи ті ж функції, що і СКУД для банків, системи для підприємств часто вимагають суттєвого розширення можливостей за кількісними та якісними характеристиками проходів.
Щоб повною мірою використовувати переваги системи контролю доступу, технічному рішенню повинен супроводжувати нескладний, але ефективний ряд адміністративно-організаційних заходів.
• Призначити адміністратора системи - особа, що відповідає за роботу системи в цілому. Адміністратор відповідає за захист інформації в системі, регулярне архівування баз даних і їх відновлення в аварійних ситуаціях.
• Визначити для всіх прохідних і приміщень списки доступу співробітників, з урахуванням виробничої необхідності.
• Визначити, які користувачі будуть мати доступ до програми, яка кількість автоматизованих робочих місць потрібно організувати (адміністратора, відділу кадрів, відділу праці та зарплати або бухгалтера, охоронця). Провести навчання користувачів роботі з програмою.
• Розробити комплекс адміністративних заходів впливу на порушників дисципліни.
• Ознайомити всіх співробітників підприємства з роботою системи, принципом автоматизації обліку робочого часу та заходами, які будуть застосовуватися до порушників трудової дисципліни.
• Визначити, які звіти, хто, кому і з якою регулярністю повинен представляти, і включити ці обов'язки в посадові інструкції.    
Система контролю і управління доступом: як вибрати, якщо Ви не професіонал?
Наявність системи контролю та управління доступом в різних установах сьогодні нікого вже не здивуєш. Тому багато керівників намагаються знайти кошти для установки СКУД на своєму підприємстві. Системи СКУД бувають різні, але як визначитися в цьому розмаїтті? Як вибрати СКУД, щоб він відповідав всім Вашим потребам і запитам?
Існує простий алгоритм.
Перший крок - потрібно визначитися, для чого саме Вам потрібна система контролю й керування доступом: Ви хочете встановити СКУД на великому промисловому підприємстві, в супермаркеті або хочете таким чином убезпечити свій заміський будинок.
Другий крок - визначившись з метою, потрібно підібрати СКУД, який буде максимально відповідати Вашим запитам. Для цього потрібно розібратися які СКУД бувають і які завдання вони можуть виконувати.
Всі СКУД прийнято ділити на два основні класи: автономні системи і мережеві системи. Опишемо їх коротко.
Автономні системи, як правило, дешевше, більш прості в експлуатації, що ніяк не позначається на їх ефективності. Але вони, на відміну від мережевих, дистанційно не справляються, не створюють звіт по подіях, не можуть передавати інформацію на інший поверх і не фіксують робочий час, проте ці системи доступні і не дуже підготовленій людині, а також економлять Ваші гроші, сили і час при установці.
У мережній системі всі контролери з'єднуються один з одним через комп'ютер. Вони незамінні для великих об'єктів, де потрібно управління десятками дверей. Мережеві системи можуть встановлювати облік робочого часу, контроль трудової дисципліни, здійснюють контроль за подіями, що відбуваються як в теперішньому часі, так і вже минулими, взаємодіють з іншими підсистемами безпеки.
Тепер розглянемо основні складові СКУД.
1. Ідентифікатор. Або іншими словами ключ, який використовується для ідентифікації власника. Наприклад, «даласовська таблетка» (використовується в домофонах), карта з магнітною смугою, беконтактна карта, код, який Ви набираєте на панелі або Ваші біометричні параметри (відбитки пальця, сітківка ока і т.д.)
Ідентифікатор підбирається відповідно Вашим завданням. Якщо це прохідна великого підприємства, то немає сенсу встановлювати складні ідентифікатори. А якщо це СКУД на заміській віллі, то можна створити і більш складну захист, налаштовану на Ваші біометричні параметри.
2. Контролер. Він приймає рішення пропускати Вас чи ні, порівнюючи код Вашого ключа з кодами введеними в його базу. Контролери бувають однодверні і Багатодверні. Вартість багатодверного контролера як правило дешевше (при перерахунку на кількість дверей), але є і певний недолік: при його поломці, наприклад, якщо він встановлений на заводі, встане вся прохідна. Тому тут потрібно чітко розуміти, що для Вас важливіше - працездатність СКУД в аварійній ситуації або зниження витрат.
3. Зчитувач - пристрій, який отримує код з вашого ключа (ідентифікатора) і передає його контролеру. Зчитувач повинен бути встановлений з зовні приміщення, куди потрібно доступ. Якщо він розташовується з зовні, то повинен бути стійким до погодних змін, а також до механічного впливу. Радіус дії зчитувачі може варіюватися від декількох сантиметрів до декількох метрів (наприклад, при в'їзді на стоянку).
Третій крок - після того, як визначилися з системою, потрібно вибрати обладнання точки проходу: турнікети, замки і т.д.
Турнікети використовуються, як правило, тільки на підприємствах. Бувають повнозростові і поясні турнікети.
Замки. Можна використовувати заскочки (якщо мова йде про обмеження проходу через звичайні двері), електромагнітні замки електромеханічні замки.
Є ще й інші види загороджуючих пристроїв: шлюзові кабіни (використовуються на підприємствах з посиленими вимогами безпеки), шлагбауми і ворота.
Отже, тут ми постаралися дати короткий огляд по системам контролю та управління доступом. Залишається лише додати, що, перш ніж придбати СКУД, краще і потрібно отримати професійну консультацію у нашого фахівця. Тому не шкодуйте свого часу, зверніться до менеджерів за інформацією, це збереже Ваші нерви і значно заощадить ваші витрати в майбутньому.




Назад к списку новостей